K. György elektronikai műszerész - Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása K. György elektronikai műszerész - Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása K. György elektronikai műszerész - Hobbim a kerékpározás Elérhetőségeim

   Kiss György elektronikai műszerész

  Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása

K. György elektronikai műszerész - Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása




Ezúttal "jókor voltam jó helyen".

A Velosport kerékpár üzletben vásárolva megkérdeztem , nem tudnak e valami külföldi túrát szervező csapatról a környéken. Tudtak. Kreicsi Gáborhoz, az SHKE túra szakosztály vezetőjéhez irányítottak, aki észak Olasz országba, a Karni Alpokba szervezett éppen túrát.

Az igazsághoz tartozik, hogy már korábban is javasolták,  csatlakozzam a klubhoz, de Gábor kerékpáros mozgolódásait nagyjából ismertem a netről, és erős kétségeim voltak a felől, hogy bírnám e vele a tempót.   

Ha nehezen is, de túltettem magam az aggályaimon, és levélben megkerestem.
A létszám már teljes volt ugyan, de miután egy jelentkező kiszállt, az ő helyére bevett a csapatba.
Mint kiderült, Gábor is szemmel tartotta, mit művelek kerékpározás ürügyén. :)

Korábban mindig egyedül túráztam, és ismerőseim gyakran kérdezték, nem félek e egyedül?
Mi lesz, ha bajom esik? Ki fog segíteni? Mi lesz, ha mi lesz...
Hát igyekeztem vigyázni magamra, és sosem esett komoly bajom.

Aztán tavaly ketten mentünk, és életemben először nagyon csúnyán összetörtem magam.  
Óhatatlanul megfogant az agyamban a gondolat, mi van, ha a csapat létszám, és az engem érő sérülések között valami összefüggés van. :) Ha most hatan megyünk, jó esetben marad belőlem egy DNS mintára való.
Ám ezúttal hajam szála sem görbült.

Ezen a túrán elég keveset fényképeztem, ezért csapattársam, Puskás Ali képeivel egészítem ki a sorozatot.

A Monte Zoncolan-ra felmenőben például vidáman tekertem el a legjobb témák mellett azzal,
hogy most mászás közben nem állok meg, majd kényelmesebb lesz visszafelé. Egy fékezés, egy kép.
Tökéletesen kiment a fejemből, hogy kört megyünk, és nem lesz “visszafelé”.  
Szerencsére Ali szorgalmasan kattogtatott.


Első nap:
Resiutta - Sella Carnizza - Resiutta




















Azt hiszem, az ötvenes tempót nem fogjuk túllépni




















Oda kell felmászni?

Később rövid párbeszéd az emelkedőn:

Kellett ez neked?  Kérdezi Ali vigyorogva.
Ja!! Felelem nem kevésbé vigyorogva.
- Jó válasz, nyugtázza. Szóval, itt a helyünk!




















Egy barátságos kanyar a Sella Carnizzára vezető úton





















Megvan a bemelegítő hágó  /Puskás Aladár felvétele/


Második nap:
Paluzza - Sella Valcalda - Ovaro - Monte Zoncolan - Paluzza
Paluzza - Monte Paularo - Paluzza
Összesen 87 km táv, 3050m szint (Ez annyi, mint 4,4 x a parásdasvári elágazótól Kékestető )




















Kezdetnek egy csoportkép a Sella Valcalda-n (958m)




















Ovaro -ban.  /Puskás Aladár felvétele/

Ha eddig nem tudtam volna, most már tudom, félmeztelen nagyon rosszul nézek ki fotón. Ez negatív.

Az olaszok viszont errefelé szeretik a kerékpárosokat! Ez meg pozitív.
A jobbra következő utcán egy idős bácsi lépett ki éppen a házából, és meglátva fülig szaladt a szája.
A hágó felé intve kiáltotta: Forza!! Forza!!
Nevetve köszöntem neki a biztatást. És ez nem egyedi eset volt.  





















Amerre a nagyfiúk járnak... /Puskás Aladár felvétele/




















La Porta Per L’ Inferno - A pokol kapuja  /Puskás Aladár felvétele/
A Monte Zoncolan a Giro d’ Italia legmeredekebb hágójaként ismert, ezért a bíztató felirat

































Ezeken a szakaszokon még a nagymenők is 10-12 km/h -ra lassulnak /Puskás Aladár felvétele/
Sok ilyen kanyar volt, és ez volt a szép benne.
































Ehhez nincs mit hozzáfűzni... /Puskás Aladár felvétele/
































Ahogy ehhez sem... /Puskás Aladár felvétele/




















Az első, közel vízszintes szakasz kilométerek óta -Innen már lazább lesz




















Contadornak valaki külön útirányt javasol a szakadék felé.  




















Már majdnem fent




















Egy “bizonyító erejű” fotó a BIG-hez
A munkatársaim az ilyen képek láttán azt szokták mondani:
“Ja persze, felvitetted magad autóval, a kulacsból meg leöntötted a fejed, hogy izzadtnak látszódj.”




















Hát Photoshop-pal könnyebben ment volna, de azért élőben az igazi
Természetesen Ovaro felől, a meredekebb oldalról másztuk meg. Ha már homár.




















Útban a Monte Paularo-ra




















Az ott fenn még egy kanyar...




















Miután lejöttem, egy prospektusban megláttam egy érdekes képet.
Azt a kompozíciót itt is meg lehetett volna csinálni, csak le kellett volna menni a vízpartra.
Szép lett volna, de a rossz minőségű köves út nagyon lekötötte a figyelmem, és sok erőt kivett belőlem.
Nem maradt energiám ilyen finomságokra.




















Egy kisebb tó




















Monte Paularo (1949m) -A kocsiút vége




















Eredetileg még terveztük, hogy felmászunk a hegy csúcsára is, de mivel erősen lógott az eső lába,
erről végül letettünk.






































Erre a napra a három hágóval összejött 86 km táv és 3050m szint.
Ha még figyelembe vesszük, hogy a Monte Paularo felső több mint öt kilométere köves volt,
ez már egész szép teljesítmény.


Harmadik nap:
Paluzza - Monte Croce Carnico / Plöcken pass - Kötschach Mauten





















A Plöcken pass megmászása már tréfa, móka, kacagás volt az előzőekhez képest.






































Bámulatos, milyen helytakarékosan megoldották az utat





















Passo di Monte Croce Carnico, avagy osztrák oldalon Plöcken pass  /Puskás Aladár felvétele/













Sella Carnizza magasság diagram / Kreicsi Gábor /














Sella Valcalda - Monte Zoncolan magasság diagram / Kreicsi Gábor /














Monte Paularo magasság diagram / Kreicsi Gábor /


A Monte Croce Carnico -ról nincs diagram, mert előtte a csapat kettévált,
és Gáborék a Gailberg Sattel-t mászták meg, az én órám pedig nem mér magasságot.

2011 Giro d’ SHKE

www.webtelefonkonyv.hu