K. György elektronikai műszerész - Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása K. György elektronikai műszerész - Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása K. György elektronikai műszerész - Hobbim a kerékpározás Elérhetőségeim

Kiss György elektronikai műszerész

Mikrokontrolleres áramkörök tervezése, programozása

Nincs kész, csak a képek miatt teszem  fel. Majd ha időm, kedvem lesz, folytatom...

Ebben az évben ismét az SHKE túra szakág csapatával mentem, és a szavazáson elsőként végzett Stelvio hágót, illetve ehhez közeli öt másik hágót másztuk meg.

1. nap:

Hajnali két (02:00...) órakor érkezett házunk mellé az egyesület Ford Transit-ja Ali vezetésével. Már a parkolóban vártam. Koránkelő típus vagyok, de ez már nekem is túl korai volt.

Szép sorjában felszedtük a csapat többi tagját, egész Budapestig.

A csapat: Ábrahám Balázs, Domonkos György, Ispán István, Kiss György, Kreicsi Gábor, Puskás Aladár, Vincze Gábor. Ausztriában, ahogy megérkeztünk a szállásra, még csatlakozott hozzánk Suplicz Ferenc.

A Brenner hágót még autóval "másztuk" meg, de a Vipiteno melletti
Passo di Pennes-t már bringával akartuk. Ám némi útépítés okozta felfordulás miatt kicsit elnavigáltuk magunkat, és túlfutottunk a városkán. A következő lehajtó elég messze volt, és az idő is esős volt, ezért visszafordulás helyett inkább tovább mentünk. Kreicsi Gabi végrehajtott egy gyors újratervezést, és kinézte az új célt. Passo Mendola, 1363m. Arrafelé az idő is sokkal barátságosabb volt, nem bántuk hát. Egy kis parkolóban kipakoltuk, és összeraktuk a bringákat, aztán nekipattantunk a hágónak.

Kell itt valahol még egy bringának lenni... (Kreicsi Gábor felvétele)

Nekem eleinte nem igazán ment a mászás. Nagyon elmacskásodtam az autóban, és erre rögtön hegyet mászni, nehezen ment. Kellett vagy egy óra, mire bemelegedtem. Negyedikként értem fel.

Passo mendola (1363m) Hát ebbe a képbe pont belepislogtam...

A szállásunk Naturno-ban. Éppen Nicoflex krémmel gyúrok. (Kreicsi Gábor felvétele)

Táv: 36,8 km
Szint: 1015 m

2. nap:

Merano 2000 (csak 1620m, de 310m-ről indul) (Puskás Aladár felvétele)

Itt már olyan erősen tűzött a nap, hogy kirándulőktól kellett naptejet kérnem.

Passo Palade (1518m). (Kreicsi Gábor felvétele)
Ez sem magas, de becsapós a dolog, mert elég alacsony alapszintről kellett indulni.

Táv: 123,7 km
Szint: 2915 m

3. nap:

Valójában ezért jöttem. A Passo dello Stelvio volt az, ami már több éve csábított.
A szépségével, a magasságával. Hogy a fokozhatatlant még fokozzuk, a Giro d’ Italia 20. Szakaszára időzítettük.
Meg akartuk nézni a befutót. Az út le volt zárva, csak a rendezvény járművei hajthattak át a hűgóúton, így kellemes, forgalom mentes úton mászhattunk.

Na, ettől kezdve érdekes a látvány. Úgy tűnik, másnak is tetszik.

Innen már látni a hágón lévő egyik épületet. Ha már látom a célt, a hátralévő pár kanyar nem foghat meg.

Sokan jönnek a Giro-ra bringával. Az igazán lelkes közönség...

Annyira azért a többiek sem fittek, ez már a 16-os kanyar. 47, vagy 49-el kezdődött.
Már a számozott szakasz persze. Előtte számolatlanul.
Valahol errefelé egyik kanyarban a hágó felé mutatva megkérdeztem az ott állókat.
Az ott már Long Beach? Nem?? Akkor nagyon eltévedtem... Jót röhögtek. :)

Élmény volt ennyi bringás között tekerni.
Erősen gondolkodom a jövő évi Dreiländergiro-n. Az lehet még ennél is jobb.

Bringás hangyák a távolban.

A hágó előtt vagy másfél kilométerrel már hidegre fordult az idő. Gyors egymásutánban felkaptam egy vastagabb mezt, majd a két évvel ezelőtti esés nyomán kiszakadt, de erre az útra csodálatosan megfoltozott Merida Team dzsekimet is. Az újat esőre tartogattam. Aztán az utolsó napokban vásárolt méregdrága kamásli is sorra került, mert kezdett kihűlni és elmerevedni a bokám és lábfejem. Hosszú nadrág nem kellett, a lábizmaim rendesen termelték a hőt.

Már csak pár kanyar, és fenn vagyok!

...Ééés megérkeztem!!
A képen nem látszik, de több száz bringás jött a befutót megnézni. Most már többszázegyen vagyunk.

Passo Stelvio (2757m)
Kb. Ilyen fejet vágok, ha egyszerre akarok komoly lenni és mosolyogni, és még kicsit el is érzékenyülök...
Itt már könnyebb öltözékben, mert a nap is kisütött. A mez a beledobott szemüvegtől áll ki a hasamon.

Nem várt, fantasztikus jó időjárást fogtunk ki. A megelőző hetekben aggasztó dolgokat jelzett a meteorológia. Sorozatosan esett a hó, Még az is kétséges volt, meg tudják e tisztítani az utat a Giro idejére.
De hirtelen javulás állt be, és a nap besegített a hókotróknak.
Csak az árnyékos, hidegebb részeken voltak vízátfolyások, az út legnagyobb része már száraz volt.

Ezt a fánkot meg már a pénztárnál kiharaptam, nem tudtam tovább ellenállni neki.
Összes sejtem táplálékért kiáltott.

A cél.

Még órákkal a befutó előtt, de már szépen gyűlnek a nézők.

Mortirolo. A Stelvio előtt ezt mászták meg a versenyzők. Lánc szaggató hágó ez is...

Fotók a 20. Szakaszról: http://www.steephill.tv/2012/giro-d-italia/photos/stage-20/
Ez volt a 2012-es Giro király etapja

Ha már itt vagyok, oda is fel kell mennem. A Tibethütte.

Újabb süti jó forró teával kellemesen melegít. Lehet kicsit nézelődni. A szint 2818m

Az út csak a Tibethütte parkolójáig van letakarítva.
Szerettem volna továbbmenni a kicsivel 3000 m fölé vezető úton, de ez most nem jött össze.
Majd legközelebb. Mert ide még visszajövök.
Ennyi szépséget nem is tudok egyszerre befogadni, ezt a hegyet még látnom kell.
Megint azt éreztem, amit pár éve a Staller Sattelen. Lehet itt kattogtatni a fényképezőgépet,
de nem sok értelme van. A kép csak töredékét adja vissza a látványnak.

Az utolsó szakasz egy része a Tibethütte teraszáról

Egy versenyző a cél után. Őszintén szólva, már fogalmam nincs, ki volt.
Annyit érdemes tudni a Giro 2012-es 20. szakaszáról, hogy a verseny történetében igen kevés ilyen durva szakasz volt. A szervezők megszavaztatták a közönséget az utolsó etapról, és az alapján állították össze az útvonalat. A nép persze cirkuszt akart. TV előtt fotelből sör mellől semmi sem drága... Így lett a táv 218 km, a teljes szintemelkedés pedig 5900m. Félelmetes. De ezek a fickók megcsinálták.

Táv: 51,2 km
Szint: 1891 m

4. nap:

Val Senales (2011m)

Láma szeme láma szeme sötétkék...

Itt valaki átrepül a korláton, mire leér, elfelejti mit is akart...

Ez a hegy nehezen adta meg magát. Térképet nem vittem, nem ismertem az útvonalat. Ahogy a víztározó gátját megláttuk, már biztosak voltunk benne, hogy ez az út vége. Aztán nem. Talán majd a tározó vége. Vagy újabb emelkedő után a hotel. De nem. Még egy újabb meredek szerpentin, ez már egész rövidke egyenesekkel.

Val Martello (2088m) csoportkép

Végre egy táblánál megláttam Gabit, Ferit, és Balázst, akik mintha buszmegállóban lennének, várakoztak ránk. Most látom, ez tényleg buszmegálló...  Azt hittem, ez már tényleg a vége, és azt mondtam “Innen már egy centit nem megyek tovább.” Pedig még lehet, mert nem ez a vége, mondta Feri. És hozzátette: Már csak vagy száz méter, és olyan fotó témát látok, hogy azért érdemes. Olyan fotó téma az univerzumban nincs, amiért én tovább megyek, nyugtattam meg. Aztán Gabi a precíz, megjegyezte, hogy a BIG pont valójában ott, az út végén van. Ez hatott. OK, mondtam. Ha ott a pont, akkor becsületből még elmászok odáig. Elmásztam.

Ez volt az út végén a csábító fotó téma. :)